Köpvillkor

PRISER
Samtliga priser på hemsidan är i Svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser, felaktig prissättning eller yttre påverkan i form av dataintrång.


BETALNINGSVILLKOR
Alla varor betalas via Banköverföring/Swish/Kort/Paypal* eller mot Kreditfaktura (endast företag, uppläggningsavgift 50 kr). Endast fraktkostnaden för det transportsätt du väljer tillkommer.

* = För att få Paypals köpar- och säljarskydd måste vi skicka till leveransadressen som är angiven i din Paypal betalning. Så säkerställ att adressen är samma som i din order!

Det går nämligen inte att ändra leveransadress hos Paypal i efterhand. Så anger du fel leveransadress måste vi utfärda en återbetalning, så att du sedan kan ändra adress och betala på nytt. Paypal återbetalar dock inte sina transaktionsavgifter, så vid en återbetalning på grund av detta kommer deras avgifter inte att återbetalas till dig. Transaktionsavgiften inom Sverige är för närvarande 3,4% av det totala beloppet i din order.

Detta transaktionsavgift-avdrag gäller även om du önskar nyttja din ångerrätt eller avbeställa varor som ännu inte är levererade.

Delbetalning?
Skaffa Klarnakortet och välj Kort/Paypal.


TRANSPORTSÄTT
Alla paket skickas med DHL om inget annat gjorts upp. Du kan som privatperson endast välja DHL Service Point, och vid företag välja mellan DHL Service Point och DHL Paket.

DHL Service Point
Paketet skickas till din närmaste DHL Service Point. Där hämtar du ut paketet efter SMS eller e-postavisering. Paketet finns normalt tillgängligt dagen efter att vi har skickat det (vissa orter har dock inte daglig utkörning och då förekommer längre leveranstid).
Maximal kollivikt 20 kg (verklig vikt).

DHL Paket
Gäller endast företag och till företagsadresser. Paketet levereras direkt till företagets adress. DHL kör ut helgfria vardagar under normala kontorstider. Paketet levereras normalt dagen efter att vi har skickat det (vissa orter har dock inte daglig utkörning och då förekommer längre leveranstid).
Maximal kollivikt 35 kg (verklig vikt).

Observera att om företaget ej finns på plats för att ta emot leveransen, och inte har en tydlig skylt uppsatt gällande lunchstängt och öppettider, tillkommer en tilläggsdebitering av DHL på grund av leveranshinder. Vi blir fakturerade för denna avgift, för närvarande 145 kr, och den faktureras därför i sin tur av oss i efterhand.

För fullständiga transportvillkor, se: DHL

Avhämtning?
Då vi har flera lagerplatser, och dessutom inte har en butik eller ett utlämningsställe i anslutning till kontor och verkstad, kan du inte hämta din order hos oss. Alla beställningar skickas därför via något av de olika transportsätten vi erbjuder.


FRAKTPRISER
Våra paketpriser är fasta och oberoende av vikt och volym. Oavsett hur mycket du än handlar tar vi ej ut högre fraktavgift per leverans.

DHL Service Point: 95 kr

DHL Paket: 150 kr

För fraktpriser utomlands, se denna länk: Terms


LEVERANSTID
Våra produkter har olika leveranstider beroende på lagerstatus.
Finns varorna i våra lager skickas ordern så snart vi kan, normalt inom 1-2 dagar.
Vid order där en eller flera varor ej finns i våra lager skickas ordern först när samtliga varor är tillverkade eller kommit in i lager. Se FAQ för ca leveranstider på beställningsvaror.
Del-leverans kan ske först efter överenskommelse.


ÅNGERRÄTT / ÖPPET KÖP
Enligt distansköplagen har man som privatperson 14 dagars bytes och ångerrätt, och vi tillämpar även detta för företag. Men det gäller dock inte för samtliga varor, se nedan.

Lagervaror
Full returrätt inom 14 dagar från och med det datum varan hämtats ut/levererats.

Beställningsvaror
Då de flesta beställningsvaror tillverkas på just beställning, är en retur endast möjlig efter godkännande. En returfrakt från oss till vår leverantör tillkommer om inte produkten är tillverkad av oss. Även en procentuell returavgift kan debiteras av vissa av våra leverantörer.

Vänligen ha förståelse för att vi inte tar ut några avgifter för att göra pengar på er retur, utan att vi själva får betala för returfrakter och eventuella returavgifter, om vi överhuvudtaget kan returnera en beställningsvara till vår leverantör.

På grund av det ovanstående, kontakta oss gärna vid eventuella frågor och tveksamheter innan du beställer eller vill returnera en vara.

Förutsättningar för returrätt
# Varan får inte ha varit använd och måste gå att sälja som ny igen.
# Förpackningen skall vara hel och ren.
# Retur av elektronikartiklar godkännes endast under förutsättning att förpackningens plombering ej är bruten.
# Retur får ej ske mot efterkrav/postförskott.
# Bifoga en kopia på ditt kvitto/faktura.
# Bifoga kontouppgifter för återbetalning. Vid betalning via Swish, Kort/Paypal sker återbetalning till betalande konto. I övriga fall jämförs kontouppgifter med fakturabetalare för att förebygga penningtvätt.

Returavgifter
När en vara returneras till oss får du som kund bekosta returfrakten. Kontakta oss om du vill använda vårt DHL fraktavtal.


OUTLÖSTA PAKET
Om du inte hämtar ut ditt paket hos paketombudet skickas det i retur till oss vilket medför extra kostnader.

Om du inte redan kontaktat oss, så kontaktar vi dig angående det outlösta paketet. Får vi ej kontakt via telefon eller e-post inom en vecka från det att försändelsen kommit i retur, blir vi tvungna att fakturera dig för samtliga kostnader innan varan kan skickas på nytt eller returneras till vår leverantör.


TRANSPORTSKADOR
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till speditören och sedan till oss.


EXPORT
Order kan levereras till de flesta länder. För leverans till länder utanför EU samt för företag med giltigt momsnummer inom EU (ej Sverige), avräknas svensk moms från angivna priset. Vid privatköp och leverans till länder inom EU gäller det angivna priset inklusive moms.

Betalningsvillkor Export
Betalning sker genom förskottsbetalning via Bank/Kort/Paypal.


GARANTI
DLI TEKNIK lämnar ett års garanti (eller så lång garanti som tillverkaren lämnar) för tillverknings- eller materialfel på samtliga varor. Spara alltid kvitto/faktura eftersom detta måste visas upp för att garantin ska gälla. Garantin gäller endast ursprunglig köpare.

Under garantitiden förbehåller DLI TEKNIK sig rätten att reparera eller byta ut varan, i vissa fall kan produkten komma att återköpas.

Kostnader
Vid garantiärenden står kunden för frakten till oss.

Vid godkänt garantiärende sker ersättningsleveransen naturligtvis på vår bekostnad.

Giltighet
För att garantin ska vara giltig måste kunden förvissa sig om att produkten är korrekt före montering, att produkten hanterats varsamt samt inte ha utsatts för större påfrestningar än vad som är att betrakta som normalt.

Om du förändrar produkten utom vår vetskap så gäller inte garantin.

Ansvar
Då de flesta av våra produkter är avsedda för modifiering/ombyggnad, trimning och tävling, så täcker garantin själva produkten, ej övriga kringkostnader så som delar och arbete.


ÖVRIGT
Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part. Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra köp, som adress och namn. E-postadress måste anges för att vi ska kunna skicka orderbekräftelse/faktura och information om orderstatus.

Vi loggar IP-adress enbart för användning vid falska beställningar.

Varukorg
Varukorg
0 produkter i varukorgen
Sök produkter
Sök produkt:
Export information
Vid export till Norge, Åland och övriga länder utanför EU utgår den Svenska momsen.

Gå in på Engelska sidan så ser du exportpriset.
Kontaktuppgifter
Telefon:
08-552 422 00
(Mån-Tor 09-12)

E-post:
info@dli-teknik.se
(Mån-Fre 08-17)

Vänligen skicka inte stora bilder/filer via e-post!
Fraktalternativ


Betalningsalternativ
Bankbetalning


Swish


Kort/Paypal
Säkra köp
© 2003-2024 DLI Teknik | Rek. upplösning 1024x768 | DLI-Teknik.se av Per Lundin